Isu dalaman Negara..kembali kepada Islam


semenjak 2 minggu yg lalu sehingga ke hari ini, negara digemparkan dgn pelbagai isu-isu yg berprofile tinggi yg melibatkan org-org penting dalam negara. sedikit sebanyak mengalihkan pandangan saya drpd penumpuan terhadap kerjaya dan juga penternakan kepada isu-isu ini. saya yakin ia bukan hanya menarik perhatian saya sahaja, bahkan menarik perhatian sebahagian besar rakyat kita di Malaysia.

1. pertama isu surat akuan sumpah seorang penulis blog terhadap seorang isteri pemimpin negara yg mengaitkan kes berprofile tinggi

2. isu kes laporan polis berkaitan dgn liwat seorang pemimpin parti politik terhadap pembantunya

3. isu pendedahan maklumat penyiasatan persendirian dalam kes berprofile tinggi terhadap pemimpin dalam negara. (lepas kurang 24 jam tarik balik dakwaannya)

4. dakwaan yg dikatakan mempunyai bukti yg didedahkan terhadap salahlaku KPN dan PN dalam kes 10 tahun lepas.

dan lain-lain lagi..

bagi pandangan saya semuanya ini menggambarkan tentang kekusutan dan kekalutan keadaan dalaman negara yg berpunca daripada kerosakan nilai dan akhlak masyarakat Malaysia khususnya yg beragama Islam dan Melayu. rakyat selama ini dibuai dengan arus kemodenan yg melampau dan hiburan yg mengkhayalkan sehingga terkikis jatidiri dan juga mengenepikan peranan agama Islam yg diturnkan Allah untuk memimpin manusia.

sebahagian masyarakat m'sia pada hari sudah tidak lagi takut dengan hukum Allah swt, tidak mempedulikan syariat dalam segala tindak tanduk mereka, tiada segan silu dan hilang perasaan malu dlm diri, tiada pertimbangan diri, rasuah berleluasa, dari peringkat atasan hinggalah akar umbi, mereka yg dipilih dan diwakilkan oleh rakyat sewenang-wenangnya mengabaikan amanah dan tanggungjawab semata-mata mengejar keuntungan duniawi dan mencari kekayaan peribadi dgn cara yg salah, menzalimi rakyat, membiarkan rakyat menderita kesusahan, tindakan sebahagian mereka langsung tidak mengambil kira kebajikan rakyat, fitnah memfitnah dan berbagai lagi. ditambah lagi dgn kes-kes jenayah disana sini yg menghakis sifat perikemanusiaan dan menimbulkan kekacauan dan banyak lagi yg tidak mampu saya menyebutnya disini.

oleh kerana pada masa kini pihak2 yg bertelagah dan mereka yg sepatutnya diberi kuasa utk memelihara sistem dan menguruskan sistem belum menjumpai jalan penyelasaiannya, maka dicadangkan agar mereka kembali kepada Islam yg satu-satu jalan penyelesaian dan agama penyatu ummat yg suci.

pandangan dari hamba yg hina...

wallahua'alam bissowab

No comments: