Berjaya..Kelahiran baru


jam 3.o5 ptg kelmarin, saya diberitahu oleh adik ipar saya, salah seekor bebiri berjaya melahirkan seekor anak jantan yg comel. tp saya kini berada jauh dari tapak kandang iaitu di Gombak, S'gor. saya juga difahamkan ibu bebiri yg diberi nama sbg "ibu celak" ( kerana matanya seperti memakai celak) sedang bertungkus lumus103.0 mlm td utk melahirkan seekor lagi anak bebiri. harap "ibu celak" selamat melahirkan anak keduanya. syukur ..kerana bebiri yg bunting dulu tidak sempat melahirkan anaknya kerana terjerut ketika makan rumput. kali ni agaknya makin rancak perkembangan perternakan di tapak kandang. sekaligus saya amat terharu dan rasa begitu gembira atas kelahiran pertama ini, rasa berbaloi menjaga dan memelihara dan memecah keringat demi menggalakkan industri perternakan ini. semuanya pakai senyummmmm...

1 comment:

Muhammad Azree Othman said...

salam tuan...terima kasih kerana melawat blog kami...tuan byk bebiri betina? jenis apa yg tuan ternak?